22 marca 2013

Owsianka śniadaniowa

U mnie dziś na śniadanko owsianka z bananem i żurawiną :)

Owsianka zawiera dobrze przyswajalne białko i zestaw aminokwasów. Zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację. Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu, likwiduje zły nastrój i działa antydepresyjnie.
Banany bogate są w potas, magnez i selen; zawierają pierwiastki śladowe takie jak min.: miedź, cynk, selen, fluor, mangan i jod. Żurawina zawiera dużo błonnika, witamin (B1,B2,B6,C,E), a także minerałów sodu, potasu, fosforu, magnezu, wapnia, jodu i żelaza.
Samo zdrowie :)
Smacznego!


Ps. Z przedwczorajszego przepisu na kotleciki jaglankowe zrobiłam pieczeń.
Równie smaczna jak kotleciki i szybsza w wykonaniu, bo sama się piecze ;)
Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Wygląda jak ciasto! Zatem musi być naprawdę dobra, lubię takie cuda!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. OOOO!! owsianka ach ta witaminki i aminokwasy o białku nie wspomnę ;))) pycha. Piszesz, iż... że... działa antydepresyjnie i likwiduje zły nastrój? o hooo już wiem kogo nakarmię tym daniem ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja też wiem kto zostanie nakarmiony owsianką :) :***

      Usuń
  3. nie sądziłam ze niepozorna owsianka może być aż tak zdrowa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. często co niepozorne jest zdrowe :)

      Usuń
  4. pieczeń wygląda wspaniale :)
    uwielbiam Twoje pomysły < 3

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej, ta pieczeń brzmi cuuudownie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) zapraszam do wypróbowania:)

      Usuń