13 kwietnia 2013

Pyszny obiadek

Na obiadek dziś proponuję kopytka, kotlety sojowe i kolorową surówkę :)
Składniki:
Kopytka:
- 1/2 kg ugotowanych ziemniaków
- 1 jajko
- 100 g. mąki pszennej
- 2 łyż. mąki ziemniaczanej
- sól
Wykonanie:
Ugotowane ziemniaki przecisnąć przez praskę, wystudzić. Zimne połączyć z jajkiem i mąkami. Zagnieść ciasto, które nie powinno być zbytnio klejące; powinno odchodzić od ręki. Uformować z ciasta wałeczki, które następnie kroimy na 4cm kluseczki. Tak przygotowane kluseczki wrzucamy na wrzącą osoloną wodę i gotujemy od wypłynięcia 2-3min.
Jeśli ktoś lubi wcześniej ugotowane kopytka można przed podaniem podsmażyć na złoty kolor.
Kolorowa surówka:
- garść sałaty zielonej
- garść rucoli
- 1 pomidor
- 4 łyż.kukurydzy z puszki
- 1/2 papryki
- ser feta
- sól, zioła do smaku
- oliwa z oliwek
Z podanych składników przygotowujemy surówkę. Przyprawiamy do smaku solą i ziołami; skrapiamy oliwą z oliwek.
Kotlety sojowe przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu :)
Smacznego!



15 komentarzy:

  1. Kotlety sojowe jadłam raptem kilka razy w życiu, ale za każdym razem bardzo mi smakowały:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kotlety sojowe to pomysł na szybki obiad :)

      Usuń
  2. faktycznie pyszny :) taki domowy

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kopytka :) ale ... w takiej wersji nigdy nie jadłam :D u mnie zawsze są solo, jedynie z dodatkiem bułki tartej i cukru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w wersji wegetariańskiej, ale mąż zjadł kopytka z gulaszem :)

      Usuń
  4. Fajny, zdrowy obiadek. W sam raz na sobotnie popoludnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. leżą u mnie w szufladzie już od kilku tygodni kotlety sojowe :D
    dzięki Kochanie, że mi o nich przypomniałaś :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a proszę bardzo ;)Buziaki Kochana:***

      Usuń