2 maja 2013

Majówka

Majówkę spędziłam na działce. Oprócz świeżego powietrza i obcowania z przyrodą przyrządziłam papryki nadziewane kaszą jęczmienną z marchewką i surówkę z rukoli z pomidorami i kiełkami (plus zieleninka z działki ;)) Było pysznie, zdrowo i wypoczynkowo :)

Drzewa i kwiaty w swej pięknej odsłonie...


Papryka nadziewana
Składniki:
- 2-3 papryki czerwone
- 200g. kaszy jęczmiennej
- 2 marchewki
- 1 duża cebula
- sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
Papryki przekroić na pół i wydrążyć. Kaszę ugotować. Marchewkę obrać, pokroić w kostkę i ugotować. Na oliwie podsmażyć obraną i pokrojoną w kosteczkę cebulę. Dodać ugotowaną marchewkę i kaszę. Wymieszać i przyprawić. Nafaszerować połówki papryk. Piec na grillu do miękkości.

Surówka z rukoli
Składniki:
- 1 op. rukoli
- 2 pomidory
- kiełki (rzodkiewki, brokuła)
- szczypior
- natka pietruszki
- sos: oliwa, zioła, sok z cytryny
Składniki wymieszać.

Smacznego!

Ps. Na działeczce narwałam sobie młodej pokrzywki; coś z niej wyczaruję - na zdrowie :)


16 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie nadziewane papryki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealny zestaw na grilla :) ja nie jestem doświadczona w grillowaniu, wiec muszę podpatrzyć co fajnego można zrobić, w końcu sezon już się zaczyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem warto zaszalec przy grillu ;) :)

      Usuń
  3. WYgląda super ! Idealne na grillowanie...:)
    Przydałaby się do tego jeszcze lepsza pogoda :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pogoda taka sobie, ale dzięki bliskim nie było źle:)

      Usuń
  4. No to fajny dzien mialas - i jakie zdrowe, pyszne jedzonko. U mnie na ogrodku tylko zeszloroczny szczypior w tym roku:-)Nie bede juz nic sadzic, bo lecimy do Polski na lato:-) Ale szkoda mi mojego ogrodeczka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze ze przyjeżdzasz - bliscy z pewnością się cieszą :)

      Usuń
  5. Takie papryki moi Rodzice piekli swego czasu w piekarniku, ech - sentyment, bo to danie mojego dzieciństwa, nielubiane przeze mnie do dziś:<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj... ale moze jak sama byś spróbowała "po swojemu" zrobić to by zasmakowały:)

      Usuń
  6. też spędziłam ostatnie dwa dni u rodziców na wsi. No i narwałam też całą masę pokrzyw - na razie piję herbatkę z niej, ale szukam inspiracji na jakieś ciekawe danie :) Cała nadzieja w Tobie!! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis na zupkę juz jest :) :***

      Usuń
  7. Zazdroszczę pięknej działeczki, w moim posiadaniu jest jedynie balkon i parapet, gdzie póki co rośnie dość skromny (jak na moje potrzeby) zasób ziół;) No i grilla też tam nie zrobię;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powinnam Cie porwać na działeczkę :)

      Usuń
  8. już teraz wiem, skąd ta pokrzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Papryka prezentuje się wybornie :)

    OdpowiedzUsuń