12 maja 2013

Zupa botwinkowa

U mnie dziś na obiadek zupa botwinkowa :)
Składniki:
- 2 pęczki botwinki
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- 4 ziemniaki
- bulion warzywny
- śmietana 18%
- sól, pieprz, sok z cytryny do smaku

Wykonanie:
Marchewki, pietruszkę i ziemniaki umyć, obrać, pokroić w kosteczkę. Wrzucić do gotującego się bulionu warzywnego. Podgotować; dodać drobno pokrojoną botwinkę. Całość gotować na wolnym ogniu kilkanaście minut. Przyprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Podawać posypaną koperkiem.
Do zupy można dodać łyżkę mąki (rozmieszaną w niewielkiej ilości wody) ze śmietaną i całość przegotować (wówczas zupa będzie gęstsza). Ja lubię jednak zupy klarowne, stąd ozdobiłam ją tylko kleksikiem śmietany ;)
Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Niestety u mnie tutaj nie ma w sklepach czegoś takiego, jak botwinka, dziwne, ale prawdziwe, jak pojadę do Polski, to od razu się na nią rzucę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką zupę! Ach, muszę zrobić jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh u mnie teraz coraz częściej, ja podaję z jajeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam taka zupke, dawno jej nie robilam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham zupę botiwnkową:) sezon letni czas zacząć:)

    OdpowiedzUsuń