5 maja 2013

Zupa pokrzywowa

Zainspirowana zupą pokrzywową Kasi Weganki i jej wpisem o właściwościach pokrzywy postanowiłam taką oto sobie przygotować. Zamiast kaszy jaglanej do zupy dodałam ziemniaki.
Zupka wyszła naprawdę dobra :)
Składniki:
- 2 marchewki
- 4 ziemniaki
- 1 pietruszka (korzeń)
- 1/4 selera
- liście pokrzywy
- bulion warzywny
- 2 łyżki oliwy

Wykonanie:
Warzywa obrać, pokroić w kosteczkę. Wrzucić do gotującego się bulionu. Pod koniec gotowania dodać posiekane liście pokrzywy. Podgotować jeszcze chwilę dodając dwie łyżki oliwy.
Jeśli ktoś lubi można podać z kleksikiem śmietany.
Smacznego!


17 komentarzy:

  1. a pokrzywę zbierałaś taką tą "kłującą"? ja mam jej pod dostatkiem i chyba będę musiała wypróbować przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, kłującą :0 ale w rękawiczkach mniej :)

      Usuń
  2. ale mnie intryguje ta zupa! mam nadzieję, że nie parzy w język? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, ale jest interesująca w smaku:)

      Usuń
  3. Wygląda świetnie i tak kolorowo!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokrzywa - koszmar chyba każdego dziecka. Słyszałam o sałatkach z pokrzywy, ponoć smaczne, ponoć zdrowe... Zupa przypomina pewnie szczawiową?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zbliżona w smaku do szczawiowej, ale to nie to samo:)

      Usuń
  5. zapraszam do konkursu: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/wiosenne-zupy

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadlam zupy pokrzywowej, ale chetnie bym sprobowala:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie potrafię sobie nawet wyobrazić jak może smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie próbowałam zupy z pokrzyw i też nie potrafię sobie wyobrazić jej smaku
    ale spróbowałabym chętnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupy z pokrzyw nie jadłam, a chętnie wprowadziłabym ją do kuchni, bo wiele dobrego o niej ostatnio czytałam

    OdpowiedzUsuń
  10. zupa z pokrzywy jest przepyszna oto moja zupka http://krainakobiet.blogspot.com/2013/05/zupa-pokrzywowa-z-jajkiem.html

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja jadłam jest bardzo dobra,nie gotowałam a chętnie jadę na tą zupę do restauracji w Górach Swiętokrzyskich

    OdpowiedzUsuń