7 czerwca 2013

Tęczowy tort

Moja dziesięciolatka miała wczoraj urodziny :)
Upiekłam więc tęczowy tort z przepisu Doroty z bloga Moje Wypieki
Składniki:
- 226 g masła
- 220 g cukru
- 5 białek
- 375 g mąki pszennej
- 4 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół łyżeczki soli
- 355 g mleka

Wykonanie:
Sypkie składniki - mąkę, sól i proszek do pieczenia przesiać. Masło i cukier miksować na puszystą masę. Wbić białka i utrzeć na gładką konsystencję. Dodać sypkie składniki i mleko i miksować do połączenia składników. Ciasto zważyć, podzielić na sześć części (u mnie było pięć :)). Każdą umieścić w osobnej miseczce dodając barwniki, wymieszać. Ciasto przełożyć do sześciu foremek (najlepiej aluminiowych) i piec w 180 st. C przez ok 15-20 min.
Po upieczeniu każdy kolor wyjąć z piekarnika i ostudzić. Przełożyć kremem (u mnie bita śmietana).
Ozdobić wedle uznania :)
Smacznego!



26 komentarzy:

  1. Niedługo spróbuję go także zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiała być nim zachwycona. Piękny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Maleńka aaaaależ Ty masz talent do czarowania w kuchni :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bym się nieźle jarała gdybym dostała taki tort :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja bym nie mogłam po tym jak się dowiedziałam co te barwniki robią i jak skrajnie są toksyczne. Zwłaszcza niebieski barwnik. Czysta trucizna ale akceptowana gdyż nie ma innej możliwości stworzenia bezpiecznego koloru niebieskiego który by nie zmieniał odcienia na fioletowy czy buraczany pod wpływem kwaśnego środowiska (co się dzieje w przypadku barwnika pochodzącego z jagód). A my chcemy mieć do dyspozycji ten kolor więc jest on do kupienia.
    Przerażające jest to że bardzo wiele potraw przeznaczonych dla najmłodszych jest właśnie niebieskie bo to takie fajne: "smerfowe lody", "chmurkowe deserki"....

    Ale na pewno tort był smaczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ze spożycie raz w roku kolorowego tortu nie zaszkodzi córce...

      Usuń
  6. Kochana tort wygląda pysznie, uwielbiam barwniki za ich efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi tez sie podobają :) Buziaki Kochana:**

      Usuń
  7. Wyglada pieknie, widzialam ten tort juz u doroty i na innych blogach, Twoj wyglada rownie pieknie:-) Coreczka musiala sie cieszyc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gdy go zobaczyłam u Doroty, postanowiłam ze kiedyś zrobię:) no i zebrałam się i jest:****

      Usuń
  8. taki tort można zjeść samymi oczami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczami też, ale smakuje pysznie:)

      Usuń
  9. Gdybym była dzieckiem i dostała taki tort, byłabym zachwycona:) W moich czasach takich rarytasów nie było:p

    OdpowiedzUsuń
  10. o jak mi się marzy taki tort! wygląda bajecznie :D /karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Buziaki dziewczyny:****

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. dziekuję :) pozdrowionka Martuś:)

      Usuń
  12. Ojej, rewelacja:) sama chciałabym taki przygotować... może kiedyś:D

    OdpowiedzUsuń
  13. W przekroju wygląda po prostu genialnie :)

    OdpowiedzUsuń